پدیده ای بنام احمدی نژاد

توسط | 28 خرداد 1394 | وب نوشته | 0 نظر

بعد از حمله لفظی شماری از احمدی نژادی های فهیم و منطقی به اینجانب بر آن شدم تا ضمن بازخوانی پرونده هشت سال یکه تازی وی بر کرسی ریاست جمهوری، احساس خطر خودم از بازگشت (احتمالی) وی را به همگان خاطر نشان کنم. از آنجایی که محسنات پاک دست ترین دولت تاریخ ایران را همگان گفته اند، لذا منِ کوته فکرِ منفی باف فقط به نقاط ضعف می پردازم و از آنجا که بازخوانی کامل این هشت سال از توان نگارشی اینجانب و صبر شما خارج است پس تنها یک نکته ز لطف لیلی ات بنمایم، عاقل باشم اگر تو مجنون نشوی…

قبل از شروع بازخوانی پرونده دکتر محمود احمدی نژاد، رییس دولت های نهم و دهم جمهوری اسلامی ایران، شاید لازم باشد اندکی به معرفی وی بپردازیم تا اگر افرادی وی را نمی شناسند بیشتر آشنا شوند ولی از آنجایی که فکر نکنم شخصی روی کره زمین یافت شود که وی را نشناسد پس به سرعت از این بخش گذر کرده و به سراغ اصل مطلب می رویم اما احیانا اگر چنین موجودی یافت می شود می تواند به اینجا مراجعه کند.
احمدی نژاد مجموعی از ویژگی های سیاه و سفید است و البته تناقضاتی نیز در اعمال و گفتارش دیده می شود، مثلا از ویژگی ها مثبت وی شبه ملی گرایی دربرابر قدرت های جهانی است که البته عکس همین رفتار را با کشورهای دیگر دارد. به طور کلی تکلیفتان با وی مشخص نیست.
بررسی یک جانبه مثلا گفتار یا کردار احمدی نژاد بواقع مثل این است که تنها بابت سر و صدای داخلی پراید از آن انتقاد کنیم از آنجایی که پدیده احمدی نژاد متشکل از اجزایی است که تفکیک آنها بدون در نظر گرفتن مجموع شان به عنوان یک جز واحد باعث می شود که به عمق فاجعه پی نبریم، این اجزا در زیر بررسی شده اند:
1. اقتصاد احمدی نژادی:
محمود احمدی نژاد کشور را در شرایطی تحویل گرفت که رشد اقتصادی آن +8.75% بود و با جانفشانی ملهم از تعهد و سلحشوری آشکار در پی یک دوره مدیریت بی نظیر هشت ساله آنرا به -5.4% تغییر داد!
احمدی نژاد در پایان اولین دوره ریاست جمهوری طرحی تحت عنوان تحول اقتصادی ارائه کرد که مراحل آن به شرح ذیل بودند:
  • حذف یارانه کالاها
  • دادن یارانه نقدی به مردم
  • اصلاح نظام مالیات
  • اصلاح نظام گمرک
  • اصلاح نظام بانکداری
  • اصلاح واحد پول
  • اصلاح نظام توزیع
منقدان معتقدند که اجرای این طرح به تورم 140 درصدی خواهد انجامید، عطاالله مهاجرانی، وزیر فرهنگ دولت اصلاحات، نیز این طرح را ویرانگر نامیده است! بخشی دیگر از تورم فزاینده ای که میراث دولت دهم بوده است به گفته علی طیب نیا، وزیر اقتصاد، مربوط به اجرای نادرست مسکن مهر است؛ در همین رابطه ولی الله سیف، رییس بانک مرکزی می گوید:

پایه پولی حجم نقدینگی ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی وضع فعلی کشور (۱۳۹۲) ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است که با ضریب فزاینده ۵ برابر به این میزان رسیده است. ۴۸ هزار میلیارد تومان از این ۱۰۰ هزار میلیارد تومان دقیقاً متعلق به مسکن مهر است؛ یعنی ۶۰ درصد کل نقدینگی.

یکی دیگر از هنرنمایی های دولت دهم جارو کردن حساب ذخیره ارزی به تعبیر احمد توکلی، نماینده اصولگرای مجلس بود، که از 176 میلیارد دلار موجودی صندوق ذخیره ارزی، 161 میلیارد آن را دولت دهم استفاده کرده است. انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی یکی دیگر از اقدامات خردمندانه دولت نهم بود که دلیل آن به عقیده برخی حذف یک نهاد نظارتی ناظر بر عملکرد دولت بوده است. انحلال شورای پول و اعتبار، انحراف 72 درصدی از قانون بودجه بنا به اعلام دیوان محاسبات، کاهش ارزش پول ملی، افزایش رتبه ایران از 88 به 133 در میان فاسد ترین کشورهای جهان بنا به اعلام موسسه شفافیت بین المللی، افزایش بیکاری، رشد نرخ تورم، افزایش شکاف طبقاتی و… تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!
اگر به آمار علاقه دارید در این بخش کمی شاخص های اقتصادی را در خلال سالهای 84 تا 92 بررسی می کنیم:
* افزایش نرخ تورم از 10.4 به 40 درصد
* افزایش بودجه از 155 به 727 هزار میلیارد تومان
* افزایش معوقات بانکی از 5.1 به 80 هزار میلیارد تومان
* افزایش شاخص فلاکت از 20.8 به 48.1
* افزایش میزان بیکاری از 10.4 به 12.2 درصد
* افزایش نقدینگی از 78.4 به 473 هزار میلیارد تومان
* کاهش تولید روزانه نفت از 4233 به 2500 هزار بشکه در روز
14-5-17-132955rank
2. مدیریت احمدی نژادی:
احمدی نژاد مدیریت استثنایی خود را در نتیجه نقش داشتن امام زمان می دانست. در همین رابطه آیت الله مهدوی کنی واکنش نشان دادند:
اگر مدیریت از امام زمان(عج) بود، یعنی ایشان نمی‌توانند مافیا را از بین ببرند؟ برنج کیلویی پنج هزار تومان هم از مدیریت ایشان است؟
احمدی نژاد در جشنواره انرژی های نو ابراز کرده بود که صد سیاستمدار دنیا از من انتظار مدیریت جهانی داشتند، اگر از مدار انصاف دور نشویم ایشان با این کارنامه درخشان خود حقا شایستگی مدیریت جهانی دارند و مدیریت قوه مجریه ایران در شان و منزلت ایشان نیست!
3. عدالت احمدی نژادی:
احمدی نژاد با اجرای برنامه هایی نظیر هدفمندی یارانه ها مدعی فقرزدایی بود در حالی که به عقیده دکتر حسین راغفر، اقتصاددان ایرانی، در دولت احمدی نژاد هر سال به جمعیت فقر ایران افزوده شده است!
اگر چهره شهر در زمان فعلی را با ابتدای روی کار آمدن آقای احمدی‌نژاد مقایسه کنیم و اتومیبل‌های چند ده میلیونی که در خیابان‌ها پراکنده شده‌اند را در نظر بگیریم که در اختیار جوانان کم سن و سال است، تحقیری است که غرور و شخصیت جوانان را به چالش می‌کشد و این نابرابری فاحش، سبب شده که آثار آن را در آرایش و لباس جوانان مشاهده می‌کنیم. همچنین این بررسی نشان می‌دهد مهاجرت‌های این چند ساله، نتایج اجتماعی خود را به شکل گسترش شهرک‌های اقماری بروز می‌دهند. دکتر راغفر
نتیجه کنترل فقر و گسترش عدالت در دولت خدمت گذار افزایش میزان جرم و جنایت، کاهش سن فحشا، صف های فروش کلیه و … بود.
4. آمارهای احمدی نژادی:
ارائه آمار یکی دیگر از فعالیت مورد علاقه رییس جمهور محبوب اسبق بود، چنان آمارهایی ارائه میداد که کارشناسان هیچ بلکه عوام مردم هم مخشان سوت می کشید!  طبق فرموده های ایشان این هشت سال ایران گلستان بود پس این همه مشکلات از کجا آمده اند؟ البته علاقه ایشان به ارائه آمار بازتولیدی توسط خودشان بود و نه آمارهای واقعی؛ همانگونه که وزیر رفاه ایشان عرض کردند: “اعلام خط فقر به چه درد می خورد؟”
طهماسب مظاهری، وزیر اسبق اقتصاد، ضمن اعلام دروغی بودن آمارهای احمدی نژاد می گوید:
یادم هست آقای احمدی‌نژاد مصاحبه زنده از صداوسیما داشت. همان‌جا آماری داد که درست نبود؛ دروغ بود. فردا رفتم و پرسیدم مرجع آماری که دیشب ارایه دادید کجاست؟ این آمار را یا من باید به شما داده باشم یا وزارت اقتصاد یا سازمان برنامه. من از آنها پرسیدم، گفتند چنین آماری نداده‌اند. من هم که این آمار را نداده‌ام. موضوع چیست؟
به پاره ای از آنها اشاره می کنیم:
* اعلام رقم 211 میلیارد درآمد حاصل از فروش نفت و گاز که بانک مرکزی آنرا در حدود 300 میلیارد دلار اعلام کرد.
* اعلام درآمد 70 میلیاردی دولت موسوی از محل فروش نفت و گاز توسط احمدی نژاد در حالی که این رقم 2.63 میلیارد دلار بوده است.
* اعلام 75 هزار میلیارد تومان به عنوان مجموع عملکرد پرداخت‌هاي عمراني دولت نهم که طی گزارش بانک مرکزی 8.48 هزار میلیارد تومان بود.
دیگر به مغایرت فاحش نرخ تورم اشاره ای نمی کنم که همه رقم آنرا در خاطر دارند.
5. ادبیات احمدی‌ نژادی:
ادبیات احمدی نژاد یکی از چالشی ترین ویژگی شخصیتی وی بود که وی را با دیگر همتایانش متمایز می کرد؛ رسول نفیسی، جامعه شناس ایرانی، دراینباره می گوید:
این لحن متعلق به گروه خاصی از جامعه‌است و در ادبیات سیاسی از نوعی گروه و زبان به نام لمپن پرولتاریا نام برده می‌شود، این گروهها نه فقط محرومترین گروه‌ها به دلیل در حاشیه ماندن هستند، بلکه هیچ قانونی و عرفی را به رسمیت نمی‌شناسند و از خشن‌ترین و بی ادبانه‌ترین ادبیات و لحن در جامعه برخوردارند. این زبان آقای احمدی نژاد تلاشی است برای اینکه او نشان دهد از گروههای محروم جامعه برخاسته و به یک معنی خود را به عوام نزدیک تر کند. زبان آقای احمدی نژاد روز به روز عامیانه تر می‌شود، به این معنی که تلاش این است که چنین جلوه داده شود نخبگان سیاسی ربطی به توده مردم ندارند.
گزیده ای از ادبیات عالی رتبه‌ترین مقام اجرایی کشور:
* اینها بت‌پرستها و شیطان‌پرستهای مدرن هستند. قیافه روشنفکری می‌گیرند اما به اندازه بزغاله هم از دنیا فهم و شعور ندارند. 16 آبان – بیرجند
* شب عید است؛ می‌خواهیم با هم صفا کنیم. اسفند 90 – مجلس
* اگر نمایندگان به من نمره ای کمتر از 20 بدهند «بی انصاف»، «بی معرفت» و «نامرد» هستند. 24 اسفند 90 – جلسه علنی مجلس
* آن ممه را لولو برد. 11 مرداد 89 – جلسه ایرانیان مقیم خارج
* آب را بریزید همان جایی که می‎سوزد.
* آن صهیونیست‏های احمق آدم اجیر کردند که مرا بکشد.
* اگر بدخواهان به حقوق ملت ایران تجاوز کنند، این ملت با چاقوی زنجان دست و پای آنها را قطع می کند. آذر 87
* یادتان هست که قدیم‏ها می‏گفتند فلان کشور موشک می‎سازد، ایران آفتابه می‎سازد.
* گنده‎تر و گردن کلفت‎تر از تو هم نتوانست غلطی بکند. فروردین 89 – آذربایجان غربی
* آنقدر قطعنامه صادر کنید تا قطعنامه‏ دانتان پاره شود. آذر 87
* ایران ترمز و دنده عقب قطار هسته ای خود را دور انداخته است. اسفند 85
* آمریکا یک چهارپای در گل گیر کرده در باتلاق منطقه و ریگان و وزیر خارجه آمریکا جزء بی‎شعورهای عالمند. سومین سفر استانی دولت – اصفهان
* آقای باقری لنکرانی مثل هلو می‌ماند آدم می‌خواد ایشون را بخورد. معرفی کابینه دولت دهم – مجلس
* ما باید چهار ماهواره از خودمان به هوا پرتاب کنیم تا هر “ننه قمری” کلید آنرا پایین نیاورد.
* ماموری که ساعتها زیر آفتاب سر چهارراه مشغول است، مودبانه اش این است که پدرش در می آید.
* همه اش کشک است، طرف راه می رفت می گفت ابرقدرت، قدر قدرت… آی زکی.
* بگذارید مراسم تحلیف برگزار شود، دولت کارش را شروع کند، یقه‌شان (مخالفان) را می‌گیریم و سرشان را می‌چسبانیم به سقف! مرداد 88
* خدا را شکرگزارم که سررشته‌ای از علم اقتصاد ندارم. اردیبهشت 88
* می‌گویند که بنزین را تحریم می‌کنیم. این از آرزوهای من است که بنزین تحریم شود. ظرف دو روز 17 میلیون لیتر جایگزین می‌کنیم. همه کارها را انجام داده‌ایم و کلیدش آماده و در دست ماست. مرداد 89 – پنجمین جشنواره کارآفرینی
* با تشکیل جناح‌بندی‌های سیاسی، فاتحه بعضی از ارزش‌های انقلاب خوانده شد، درحالیکه نظام ما تنها یک حزب دارد و آن ولایت است. 20 تیر 89
* به فرض محال گیرم که ایران یک بمب اتم بسازد شما چند بمب اتم دارید؟ یک‌دانه، ۱۰ هزار تا، ۱۰۰ هزارتا؟ دولت آمریکا که اخیراً اعلام کرده بود که ۵ هزار بمب اتم دارد البته کسی آنها را ندیده خودشان گفتند. 11 مرداد 89 – همایش ایرانیان مقیم خارج
* این هم انگلیسه در غرب آفریقا، پایتختش هم… اینجاست… قم… اون قاره که جنوب انگلیسه، استرالیاس… 13 مرداد 89 – همدان
* به غربی‌ها نصیحت می‌کنم که جلوی سگ‌های صهیونیست را بگیرند و گرنه ۲ تا سیلی به گوش‌شان می‌زنیم تا چرتشان بپرد. سفر استانی به مازندران
* آقای اوباما، شما تازه از راه رسیدید، یک مقدار صبر کن تا عرقت خشک شود، یک مقدار سرد و گرم را بچش، یک مقدار مراقبت کن، هر کاغذی که جلویت گذاشتنن دلیلی ندارد که آن کاغذ را بخوانی هر حرفی که بهت توصیه کردند، دلیلی ندارد که آن حرف را تکرار بکنی، بدان گنده تر از تو، بزرگتر از تو آن گردن کلفت‌تر از تو نتوانستند از این غلطها بکنند. تو که جای خود داری.
* شما موقعیکه نمیدونستید چجوری طارت (طهارت) بگیرید ملت ایران تمدن داشت حالا شما می خواید به ما جنس بفروشید؟!!
* دین اسلام دین جهانی است و خداوند یک دین بیشتر نفرستاده‌است. خداوند دینی به نام مسیحیت و یهودیت نفرستاده‌است. تیر 91 – اولین اجلاس بیداری اسلامی
* ما همین الان در ایران فردی داریم که میاد سطح زمین را نگاه میکنه، علفها رو نگاه میکنه، تمام معادن اعماق زمین رو به شما معرفی میکنه، تضمینی! افتتاح دو طرح صنعتی در سیرجان
* دشمن با تخلیه ابرهایی که به سمت کشور می‌آید یک جنگ نامتعادل انسانی به پا کرده‌است که ایران در این جنگ نیز بر دشمن غلبه خواهد کرد. شهریور 91 – گنبد کاووس
* هوگو چاوز در حقیقت شهید راه خدمت به ملت ونزوئلا و پاسداری از ارزش‌های انسانی و انقلابی است.  تردید ندارم که او بازخواهد گشت و به همراه همه صالحان و حضرت مسیح (ع) و تنها باقیمانده از نسل پاکان، انسان کامل، خواهد آمد و جامعه بشری را در استقرار صلح و عدالت کامل و مهربانی و کمال یاری خواهد کرد. پیام تسلیت به مناسبت درگذشت رییس جمهور ونزوئلا
* آیا شما می‌گویید تا چهار سال دیگر امام زمان نیاید؟ امام زمان تا چهار سال دیگر می‌آید و همه دنیا را اصلاح می‌کند. 27 شهریور 92 – مسجدی در محله نارمک
گزیده ای از مصاحبه با شبکه یک سیما در تاریخ 10 آذر 88:
  • کوشنر؟ کوشنر؟ ههه همین وزیر خارجه فرانسه؟ این که خود فرانسویا هم میگن عقل درست حسابی نداره همینجوری حرف میزنه
  • اینا که خودشون سگ بقیه هستن، قلادشون دست دیگرانه
  • این گاوی که زائیدن رو بزرگ کنن
  • من که تا الان با ملت ایران شوخی نکردم
  • یه پیرزن، یه پیرزن ضعیف‌الجثه‌ای تو ونزوئلا پاشد گفت تا چاوز نبود به ما نمیرسدن از زمانی که چاوز اومده وزیر میره وکیل میره میاد، به ما ایران خونه داده
  • ما داریم کلاً؛ یعنی داریم وقتی میگیم داریم اینقدر بدن، ما بدمون نمیاد
  • ما با ژاپن حرف بزنیم میگیم آقای ژاپن
  • الان یه سری شدن سوپر انقلابی یه پوزیشنی گرفتن
  • خدا شاهده، مردم هم میدونن؛ ما همه کار کردیم آقای اوباما اون تغییرات رو انجام بده هرکاری که ما باید می‌کردیم کردیم
6. پاسخ های احمدی نژادی:
یکی دیگر از ویژگی های لاینفک شخصیت وی نحوه پاسخگویی به پرسش ها است، اگر قصد دارید یک جواب مشخص در پاسخ به سوالتان دریافت کنید زهی خیال باطل چون که پاسخ ها یا سوالی متقابل از شماست یا مطالبی کاملا غیر مرتبط در بابی جدید! اصولا هم در مصاحبه های رسمی به خصوص با رسانه های خارجی جای مصاحبه شونده و مصاحبه گر عوض می شد و یک خبرنگار می بایست به جای عالی رتبه ترین مقام کشورش پاسخگو می بود.
توجه شما را به شماری از این پاسخها جلب می کنم:
زمانی که از وی درباره 11 روز خانه نشینی سوال شد پاسخ داد: این هم از آن حرف‌هاست. احمدی‌نژاد و خانه نشینی و استراحت!
هنگامی که نمایندگان از وی درباره آمار سوال پرسیدند گفت: شما نمایندگان مدعی هستید که این آمار اشتباه است اما من اعتقاد دارم که این آمار صحیح بوده و این اتفاق رخ داده‌است.
زمانی که درمورد اجرای ناقص قانون هدفمندی سوال شد پاسخ داد: اکنون سوال مربوط به هدفمندی یارانه‌ها را از رئیس جمهوری می‌پرسید؟
وی درباره طراحان سوال از رییس جمهور، افرادی نظیر مطهری و نورا، اعلام نظر کرد که “طراح سؤال با زدن شاسی فوق لیسانس گرفته‌است” پس از اعتراض نمایندگان پاسخ داد که: سوالات خیلی سختی نبود، حالا شوخی کردیم، گذشت و پاسخ دادیم.
در پاسخ به سوالی درباره عزل متکی گفت: چه کسی به ایشان ماموریت داد؟ من به ایشان ماموریت دادم؟ اگر شما ماموریت داده‌اید بگویید..
درابتدای جلسه مجلس، نمایندگان از وی پرسیدند:
چرا بودجه مترو را نمیدهی؟
پاسخ داد: دادیم!
سوال شد: سرنوشت یک میلیارد پول بی زبان گمشده چه شد؟
پاسخ داد: من چه می دانم! برید بگردید ببینید کجاست!
7. بگم بگم احمدی نژادی:
بگم بگم ترجیع بندی بود که حضرت دکتر در ادبیات سیاسی ایران رواج دادند، آغاز آن هم در سال 88 بود، افشاگری و آبرو بری از مقامات و افراد بدون سند و مدرک در ملاء عام و تهمت، میراث مدیریت مناظراتی وی است. اولین نمونه آن در جریان مناظره با میرحسین موسوی بود هنگامی که از وی پرسید: “من می‌توانم در مورد پرونده آموزشی یک خانمی با شما صحبت کنم؟ بگم؟ بگم؟” این ادبیات چندین بار دیگر هم تکرار شد و آخرین نمونه آن در جلسه مجلس پس از پخش فیلم بود که واکنش علی لاریجانی را به دنبال داشت!
اما خوب شد شما که مرتب در جامعه «بگم بگم» راه انداخته‌اید؛ این فیلم را پخش کردید و حرفتان را زدید تا مردم شخصیت شما را بیشتر بشناسند!
این اقدامات از دیدگاه عده کثیری خلاف اخلاق، خلاف شرع و مصداق تشویش اذهان عمومی است. این در حالی است که طبق اصل 699 قانون مجازات اسلامی، افترا جرم محسوب می شود.
8. بخشش های احمدی نژادی:
خدا را شکر که شخص اول اجرایی مملکت بسیار بخشنده بود و گرنه ممکن بود تاریخ از خست دولتمردان ما بنویسد و ما را در چشم آیندگان بی اعتبار کند! به عنوان نمونه از مجموع 20 میلیارد تومان یارانه تعلق گرفته به مطبوعات مبلغ ناچیز 6 میلیارد تومان آن به روزنامه  وزین کیهان تعلق گرفت یا مثلا کمک بلاعوض ناچیز 16 میلیاردی به دانشگاه ایرانیان یا کمک 9 میلیارد و 300 میلیونی به یک ان جی او ناشناس از جمله دست و دلبازی های دولت پیشین از جیب ملت بوده است.
شماری از بذل و بخشش ها:
* کمک 330 میلیون دلاری به پاکستان در فروردین 88 +
* وام یک میلیارد دلاری با بازپرداخت 40 ساله به عراق در اسفند 86 +
* ساخت بیمارستان 220 تخت خوابی، 17 مدرسه و یک نیروگاه 250 مگاواتی در عراق +
* ساخت نیروگاه 500 مگاواتی در حیدریه عراق با هزینه بیش از 500 میلیون دلار +
* وام بدون بهره یک میلیارد و 950 میلیون دلاری به سریلانکا در اردیبهشت 87 +
* کمک 100 و 25 میلیون دلاری برای بازسازی جاده در لبنان
* وام 225 میلیون دلاری به ونزوئلا و بولیوی
* کمک 7 میلیون دلاری به جزیره سنت وینست + (سنت وینست یک جزیره در دریای کارائیب با مساحت نزدیک به 380 کیلومتر مربع و جمعیت 117 هزار نفری می باشد)
* کمک 100 میلیون دلاری به افغانستان در جریان اجلاس سران
* کمک 50 میلیون دلاری به حماس در آوریل 2006
* کمک 70 میلیون دلاری به حماس در مارس 2006
* کمک 250 میلیون دلاری به اسماعیل هنیه
* تامین مالی ساخت دو نیروگاه در اکوادور و همچنین ۴۰ میلیون دلار وام
* کمک 2 میلیون دلاری به کومور  و ساخت 500 واحد مسکونی
* کمک 1 میلیون و پانصد هزار دلاری به کنیا
* کمک 2 میلیون دلاری به زیمباوه و همچنین وعده کمک 39.6 میلیون
* کمک 350 میلیون دلاری و ساخت 10 هزار واحد مسکونی در نیکاراگوئه
* کمک 2 میلیون دلاری به گامبیا
* کمک 1.5 میلیون دلاری به تانزانیا
* کمک 1.2 میلیون دلاری به آلبانی
* کمک 1.5 میلیون دلاری به کنگو
* کمک 1 میلیون دلاری به میانمار
* کمک 290 هزار دلاری به اتیوبی (برای دیجیتالی کردن رادیو این کشور!)
* کمک 500 هزار دلاری به تاجیکستان
* کمک 1.5 میلیون دلاری به کنیا
این در حالی است که طبق اصل 80 قانون اساسی هر کمک یا وام خارجی توسط دولت باید به تصویب مجلس برسد!
به هر حال کمک به مستضعفان بسیار توصیه شده است، و ما چجوری می توانیم با شکم گرسنه سرمان را بر روی بالش بگذاریم در حالی که سنت وینست یک فرودگاه ندارد یا اتیوبی رادیو دیجیتالی یا از همه مهم تر چطور می توانیم با خودروی شخصی از جاده هایی با آسفالت چون آینه گذر کنیم در حالی که جاده های لبنان خراب هستند؟
9. قانونمداری احمدی نژادی:
ایشان معتقد بودند که مجلس در راس امور نیست و دولت یک عطیه الهی به ملت است که هر غیرممکنی در آن ممکن است. علی اکبر جوانفکر، مشاور احمدی نژاد و کسی که به خاطر چاپ مطالب موازین اسلام به سه سال محرومیت محکوم شد، معتقد است که احمدی نژاد قانون گرا ترین رییس جمهور پس از انقلاب بوده است! و به مَثَل شهادت دم برای روباه عینیت بخشیدند. از آنجا که احمدی نژاد قانون گرا ترین رییس جمهور ایران و در نتیجه دولت وی نیز قانون گرا ترین دولت ایران پس از انقلاب است و با عنایت به اینکه اختلاس عملی خلاف قانون است، پس می توان نتیجه گرفت که در قانون گرا ترین دولت نباید هیچ عمل خلافی از قبیل اختلاس صورت گرفته باشد ولی با کمال شرمندگی نتایج کاملا معکوس است پس جناب جوانفکر لطف بفرمایند و این تناقض را برایمان حل کنند. پرونده هایی نظیر بورسیه های غیرقانونی بیش از پیش پاکدستی دولت ایشان را تایید می کنند.
اختلاس ها در دوران پاکدست ترین دولت تاریخ ایران:
* اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی از شبکه بانکی کشور
* اختلاس 32 میلیاردی در وزارت علوم +
* اختلاس 12 هزار میلیاردی در وزارت نیرو
* برداشت 16 میلیاردی از حساب ریاست جمهوری که به گفته بقایی دوباره بازگشته است!
* اختلاس 7 هزار میلیاردی بانک مرکزی +
* اختلاس یک میلیارد و پانصد میلیون تومانی در بیمه ایران که متهم ردیف اول آن محمدرضا رحیمی، معاون اول احمدی نژاد است! در پی بازداشت وی، دفتر احمدی نژاد تخلفات رحیمی را مربوط به دولت احمدی نژاد ندانست در همین رابطه رحیمی بیانیه ای نوشت:
مرا با شما دوستی و رفاقت دیرینه ایست که مربوط به سال‌های اخیر نیست. نیک می‌دانید و دیگران هم خوب است در این مجال مطلع شوند که رفاقت من و شما به سال‌های دوری بر می‌گردد که در کردستان و آذربایجان غربی بودید و سپس به اردبیل رفتید تا تقدیرمان این باشد که هر دو استانداری دولت ششم را تجربه کنیم. گذر زمان شما را به ریاست جمهوری و بنده را به خدمتگزاری در دیوان محاسبات کشور رساند.

191223_136

لازم به توضیح است همچنان فرآیند کشف اختلاس های پاک دست ترین دولت تاریخ ادامه دارد و این لیست در حال بروزرسانی است!
10. دانشگاه احمدی نژادی:
دکتر خوبمان برای آسایش ما و فرزندانمان قصد تاسیس دانشگاهی تحت عنوان “دانشگاه جامع ایرانیان” را داشت که بدون آزمون حتی در مقطع دکترا هم دانشجو می پذیرفت که بدبختانه (یا خوشبختانه) مجوز آن هنوز صادر نشده است! از ویژگی های منحصر بفرد این دانشگاه میتوان به این نکته اشاره کرد که قبل از تاسیس و افتتاح در مظان اتهام 160 میلیارد ریالی قرار گرفت. غصب اموال مناطق آزاد تجاری نیز یکی دیگر از ویژگی های فوق برجسته این نهاد غیرانتفاعی بود ولی حیف شد که ما از وجود یک دانشگاه بهاری با مدیریت بهاری تر محروم شدیم، این دانشگاه می توانست آموزش های خوبی در زمینه اختلاس برای نسل آینده، رشته فوق تخصصی آمار سازی یا مذاکرات بی انتها ارائه کند.
 40cheragh_20ist-com-1
فاطمه رجبی در سال 85 کتابی تحت عنوان “احمدی نژاد، معجزه هزاره سوم” نوشت و در آن به ستایش از وی پرداخت گفتن این نکته خالی از لطف نیست که در سال 90 ضمن مصاحبه ای اعلام کرد اگر عنوان کتابش در متوهم نمودن محمود احمدی‌نژاد تاثیر داشته از درگاه خدا طلب مغفرت می‌کند.
 269397_238
لازم به یادآوری است که در این نوشتار تنها به ذکر پاره ای از جزئیات اشاره شد و اگر مقصود بیان همه مطالب بود که حاصل مثنوی هفتاد من کاغذ از آب در می آمد. بنظر من یک ویژگی مزموم که در عمده انتقادات نسبت به دکتر احمدی نژاد وجود دارد گاها گرایش به تمسخر و انتقادات از ویژگی های رفتاری و ظاهری وی است که ضمن بی اثر کردن اعتبار نقد ما را از مسیر انصاف دور می کند! انتقادات وارده در این نوشتار پیرامون عملکرد و کردار وی بوده و مستقل از شخصیت ایشان می باشد. همانطور که در ابتدا هم ذکر شد ایشان ویژگی های مثبت و منفی ای دارند که برخی از آنها ستودنی و برخی دیگر به شدت ناشایست است و در اینجا صرفا به بیان عملکرد منفی وی پرداخته شده است.
سخن آخر اینکه چطور یک نفر می تواند یک کشور را به سمت اضمحلال ببرد و حتی یک عذرخواهی خشک و خالی هم بابت سوء مدیریت خود از مردم نکند؟
چطور است که اگر حجاب نامناسب داشته باشی باید محاکمه بشوی چون امنیت اخلاقی جامعه را به خطر می اندازی ولی می توان امنیت اقتصادی، فرهنگی مردم را ویران کرد، و در هیچ دادگاهی محاکمه نشد؟
چطور می توان بعد از مردودی در آزمون اعتماد ملت باز هم وعده بازگشت داد؟
عمق فاجعه آنجاست که ایشان انتخابات مجلس را کوچک می داند و برای بازگشت در پی اهداف بزرگ است! (بیشتر بخوانید)
به عنوان حسن ختام اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که دکتر احمدی نژاد چندی پیش گفته بودند: “اگر ثابت شود که رحیمی حتی یک ریال هم اختلاس کرده من به تلویزیون آمده و ضمن عذرخواهی اعلام می‌کنم که شایستگی این سمت را ندارم!” پس آیا وقت آن نرسیده که به وعده خود جامعه عمل بپوشانند؟
*خوانندگان عزیز به خبری که هم اکنون به دست ما رسید توجه فرمایید:
برگ زرین دیگری در کارنامه دولت پاکدست: یکی از دکل های نفتی ایران در دولت دهم گم شده است!
پینوشت:
1. طبق اصل 23 از فصل سوم قانون اساسی، آزادی بیان جزو حقوق اساسی ملت است و هیچکس را نمی توان به‏ صرف‏ داشتن‏
عقیده‏ ای‏ مورد تعرض‏ و مؤاخذه‏ قرار داد.
2. احمدی نژاد یک مفهوم است و استعاره از تفکر احمدی نژادی است که می تواند یک نفر یا چند میلیون نفر باشد که به عقیده این حقیر جانبداری کورکورانه هر شخصی از عملکرد منفی پاکدست ترین دولت تاریخ ایران وی را در زمره این گروه قرار می دهد.
3. سیاسی نبودن در شرایط حال حاضر ایران به معنای پذیرش نقش دیگران در سرنوشت خودمان می باشد، گاها با تعبیراتی نظیر دوری از سیاست و عدم اتخاذ تصمیم های درست شرایطی به وجود می آید که دودش به چشم خودمان می رود.
4. خوشمان بیایید یا نه، تک تک ما در این کارنامه هشت ساله سهیم هستیم که نمی توانیم به هیچ وجه دست خود را از گناه بشوییم و خود را بی تقصیر جلوه دهیم. سکوت در مقابل اقدامات خلاف قانون، خود به نوعی مشارکت در جرم است.
5. معمولا عرف است در بیان اعداد و ارقام پولی از واحد رسمی کشور یعنی ریال استفاده کنند، اما از آنجایی که بیان ارقام اختلاس ها به ریال کمی باعث نگرانی مردم می شود لذا مسئولین ترجیح می دهند که آنها را برحسب تومان بیان کنند.
6. صرفا جهت دلداری، اگر تا به حال اسم سنت وینسنت را نشنیده اید اشکالی ندارد چون خود من هم نام بسیاری از کشور ها را در جریان کمک های احمدی نژاد شنیده ام و بعد از کمی تلاش توانستم آنها را روی نقشه پیدا کنم! سنت وینسنت هم از این قاعده مستثنی نیست، جایی که یک دهم همین قزوین خودمان جمعیت دارد مشمول عنایت رییس پاک دست ترین دولت تاریخ ایران شده است.
7. اگر قصد نوشتن نظراتی مثل اینکه مگر دولت اصلاحات چه بود؟ دولت اعتدال مملکت را به باد داد! ما پایداری می کنیم! اصلا مگر تو که هستی که گنده تر از دهنت حرف میزنی! از احمدی نژاد حمایت می کنیم تا جانت دربیاد و… را دارید توصیه می کنم اول چند نفس عمیق بکشید، دوما وقت هر دوی ما را تلف نکنید، سوما اینکه اصلاحات و اعتدال چه کرد یا من که هستم تغییری در کارنامه درخشان جناب دکتر ندارد!
8. اگر بعد از خواندن این مطالب همچنان او را در سطح یک اسطوره می ستایید، خواندن کتاب بی‌شعوری دکتر خاویر کرمنت را به شما پیشنهاد می کنم.
9. اگر مطالب این نوشتار را مفید یافتید، آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید.
10. بدون توهین به شخصی اگر در تکمیل این 10 بند مطالبی به نظرتان رسید زیر همین مطلب منتشر کنید.
11. حق نویسنده وبلاگ در تایید یا رد نظرات محفوظ است 🙂
پنجشنبه 28 خرداد 93

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *